مزایای استفاده از ماساژور برقی ،راهنمای خرید ماساژور

CY 001 9

امروزه ماساژور ها در انواع و کاربردهای مختلفی وجود دارند که انتخاب را اندکی دشوار می نمایند. از این رو در این مطلب راهنمای خرید ماساژور ارائه می شود تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید.

نکات کلید درباره  خرید ماساژور

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مدام گرفتگی عضلات را تجربه می کنید و به دنبال روشی برای رفع این مشکل هستید، حتما می دانید که ماساژ بهترین راه رفع گرفتگی و انقباض عضلات بوده به این ترتیب با خرید یک ماساژور می توانید مشکل خود را حل نمایید.

قیمت صندلی ماساژور

رفتگی عضلات به علل مختلفی بروز می کند به طور مثال استرس و اضطراب زیاد می تواند یک علت اصلی آن باشد. که با ماساژ می توان علیرغم بهبود سیستم گردش خون و سیستم عصبی، گرفتگی عضلات را برطرف نمود. از سویی این امکان برای اکثر افراد وجود ندارد که به سالن های ماساژ مراجعه نمایند ولی خوشبختانه به کمک ماساژورهای برقی این نیاز رفع می شود.

ماساژ می تواند به طور هماهنگ، کشیدگی و فشار مطلوبی به عضله ها وارد نموده و فرد حس آرامش بیشتری پیدا کند و از درد و استرس رها شود. فرض کنید بعد از یک روز کاری سخت و رانندگی طولانی خسته به منزل باز می گردید و به دنبال راهی هستید که این خستگی را برطرف کند.

Massager buying guide 4

گرفتگی عضلات به علل مختلفی بروز می کند به طور مثال استرس و اضطراب زیاد می تواند یک علت اصلی آن باشد. که با ماساژ می توان علیرغم بهبود سیستم گردش خون و سیستم عصبی، گرفتگی عضلات را برطرف نمود. از سویی این امکان برای اکثر افراد وجود ندارد که به سالن های ماساژ مراجعه نمایند ولی خوشبختانه به کمک ماساژورهای برقی این نیاز رفع می شود.

ماساژ می تواند به طور هماهنگ، کشیدگی و فشار مطلوبی به عضله ها وارد نموده و فرد حس آرامش بیشتری پیدا کند و از درد و استرس رها شود. فرض کنید بعد از یک روز کاری سخت و رانندگی طولانی خسته به منزل باز می گردید و به دنبال راهی هستید که این خستگی را برطرف کند.

Massager buying guide 5

قطعا ماساژور بهترین راه بوده تا بیشتر دردهای عضلانی را کاهش دهد. ماساژ علاوه بر رفع خستگی و آرامش عضلانی فواید دیگری هم دارد از جمله این که در درمان بیماری های مفصلی و عضلانی نیز کمک کننده است. از این رو ماساژور یک وسیله لوکس نیست بلکه برای سلامت جسمی اهمیت زیادی دارد.

ر در حال تحقیق برای خرید ماساژور خوب و باکیفیت هستید حتما باید قبل از خرید نکاتی را در نظر بگیرید تا با اطمینان بیشتری انتخاب نمایید. در ادامه سعی کرده ایم راهنمای خرید ماساژور جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به بیشتر سوالات شما درباره خرید ماساژور پاسخ داده شده باشد

چند نوع ماساژور وجود دارد؟

امروزه از ماساژ درمانی جهت برطرف نمودن استرس و هیجان، رفع خستگی، سفتی عضلات و … بسیار استفاده می شود. این کار باید درست و اصولی صورت گیرد تا هم سبب کاهش درد شده و هم فرد ماساژ گیرنده از لحاظ روحی از تاثیراتش بهره مند شود. بیشتر افراد به علت مشاغل سختی که دارند فرصت کافی برای مراجعه به سالن های ماساژ را ندارند از این رو خرید ماساژر بهترین راه است.

Massager buying guide 7

اهنمای خرید ماساژور در این راستا کمک می کند تا خرید مطمئن تر و آگاهانه تری داشته باشید. همانطور که می دانید ماساژ سبب افزایش جریان خون شده و تاثیر بالایی روی سیستم عصبی بدن دارد. به انجام حرکت های دستی و غیر دستی روی بافت ها و عضلات بدن نیز ماساژ اطلاق می شود.

ماساژورها به طور کلی به دو دسته دستی و برقی تقسیم بندی می شود. که در ادامه هر یک شرح داده می شود.

۱. ماساژور دستی

ماساژور دستی سایزهای مختلفی داشته و معمولا از جنس چوب یا فلز و غلتک های متحرک یا ثابت ساخته می شود. این نوع ماساژور نسبت به ماساژور برقی امکانات کمتری داشته به طوری که برای راه اندازی به باتری نیاز ندارد و باید خود فرد برای استفاده از ان انرژی صرف کند

 

Massager buying guide 16

با توجه به این که ماساژور دستی به نیروی برق نیاز ندارد در هر محیطی قابل استفاده بوده و وزن کم و قیمت پایین تر از ویژگی های دیگر آن محسوب می شود.

۲. ماساژور برقی

این نوع ماساژور به علت کاربری راحت تر، بیشتر مورد استقبال قرار گرفت است و دیگر لازم نیست فرد انرژی زیادی برای استفاده از آن صرف کند. از ویژگی های دیگر ماساژور برقی قابلیت حمل و جابجایی آسان می باشد به طوری که در هر مکانی قابل استفاده می باشد.

ماساژور برقی ناحیه آسیب زا را گرم کرده  و از نقاط فشار و آسیب زای بدن به آسانی عبور می کنند. از این رو فرد حس و حال بهتری تجربه می کند. در ضمن این نوع ماساژور دارای دسته های راحتی بوده تا روی بخش های مختلف بدن حرکت کند. برخلاف ماساژور دستی، نوع برقی به باتری قابل تعویض یا شارژ برقی برای کار نیاز دارد

Massager buying guide 13

این ماساژورها طرفداران زیادی دارند زیرا به فشار زیاد دست نیاز نبوده و در کنار ایجاد حس آرامش، نقطه مدنظر هم گرم می شود تا حس آرامش بیشتر شود. ماساژور برقی سایزهای مختلفی داشته ولی سایز کوچکتر آن محبوب تر بوده زیرا راحت تر حمل می شود.

مزایای ماساژور برقی

امروزه بسیاری از افراد از ماساژور های برقی جهت رفع خستگی، کاهش اضطراب و درمان گرفتگی عضلات بهره می گیرند. در ادامه راهنمای خرید ماساژور به این نوع ماساژور می پردازیم تا در این زمینه اطلاعات کافی را کسب نمایید. از مزایای ماساژور برقی عبارتند از:

۱. کاهنده درد

ماساژ درمانی یکی از بهترین راهکارها برای کاهش درد محسوب می شود. با خرید ماساژور برقی می توان دردهای گردن، کمر، دست و .. را تسکین داد. به علت وارد آوردن یک فشار ریتمیک به عضلات، گرفتگی و انقباض آن ها از بین رفته و دیگر حس درد نخواهید داشت.

Massager buying guide 14

۲. بهبود جریان خون

ماساژور در بهبود جریان خون در بدن تاثیر گذار است و در انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول های بافت عضلانی تاثیر مثبت می گذارد. با بهبود گردش خون، در نواحی گرفتگی درد کمتری حس می شود.

۳. بهبود سیستم عصبی

همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از دلایل اصلی گرفتگی و انقباض عضلات، استرس و اضطراب زیاد است و به کمک ماساژور برقی، اندورفین ترشح یافته که در کنار کاستن استرس و اضطراب با بهبود سیستم عصبی حس خوبی را ایجاد می کند.

۴. بهبود کیفیت خواب

تحقیقات نشان داده که استفاده از ماساژور پیش از خواب، کیفیت خواب را بهبود می دهد. به طوری که افرادی که پیش از خواب، ماساژور استفاده کنند، خواب بهتری را تجربه می کنند. از این رو اگر به هر علتی خواب خوبی در شب ندارید، ماساژور برقی می تواند مشکل کم خوابی و بدخوابی را برطرف کند.

CY 002 7

در خرید ماساژور برقی چه نکاتی اهمیت دارند؟

بعد از بیان مزایای ماساژور برقی در راهنمای خرید ماساژور خوب است که نکات زیر را در راستای خرید این نوع ماساژور در نظر بگیرید. البته برای خرید هر وسیله ای اول بایستی هدف تان را از خرید مشخص نموده و پس از تعیین هدف، بودجه خود را هم در نظر بگیرید. در ادامه نکاتی اشاره می شود که هنگام خرید ماساژور برقی مدنظر قرار داده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • اندازه دستگاه

یک فاکتور مهم در راهنمای خرید ماساژور برقی، اندازه دستگاه می باشد. زیرا انواع با سایز بزرگتر در کاهش درد عالی تر عمل می کنند ولی از طرفی جابجایی و استفاده از ماساژورهای برقی بزرگ به آسانی ماساژورهای کوچک نیست. از این رو بایستی متناسب با میزان درد، از سایز مناسب ماساژور بهره بگیرید. زیرا برخی مدل های ماساژور مانند صندلی سایز بسیار بزرگی داشته و بالطبع جابجایی سخت تری هم دارد.

Massager buying guide 9

  • شکل و ظاهر دستگاه

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ماساژور برقی شکل و ظاهر وسیله است. برخی از دردهای عضلانی عمقی بوده و احتیاج است ماساژور بتواند به عمیق ترین بخش بافت های عضلانی هم نفوذ تا درد تسکین یابد. از این رو بایستی متناسب با نوع درد خود، ماساژوری را انتخاب کنید که مناسب همان ناحیه باشد. زیرا امروزه ماساژورهای مخصوص گردن، سر و … طراحی شده تا در کاهش موثرتر درد عمل نمایند.

بنابراین باید متناسب با نوع دردی که دارید، ماساژور مناسب همان ناحیه را انتخاب کنید. چون امروزه ماساژورهای مخصوص گردن، پا، سر و غیره طراحی شده‌اند تا در کاهش هر چه بیشتر درد موثر عمل کنند.

CY 001 8

  • تایمر دستگاه

برخی از مدل های ماساژور برقی به تایمر مجهز هستند که فرد می تواند برای چند دقیقه ماساژور را تنظیم کرده تا پس از اتمام زمان ماساژ، دستگاه به صورت اتومات خاموش بشود. در این شرایط می توان ماساژور را روشن نموده و با تنظیم تایم دلخواه حتی اگر حین ماساژ به خواب رفتید، دیگر از بابت خاموش شدن دستگاه نگران نباشید.

  • تنظیم سرعت

همانطور که امکان تنظیم شدت کم یا زیاد شدن دستگاه وجود دارد در برخی مدل های ماساژور برقی نیز قابلیت تنظیم سرعت موجود است. به این ترتیب موقع خرید ماساژور دستگاهی را انتخاب کرده که سرعت آن چند سطح باشد تا بتوان متناسب با نیاز خود سرعت آن را تغییر داد.

Massager buying guide 10

  • عمر مفید

عمر مفید هر وسیله به کیفیت قطعات اولیه آن وابسته است. به این ترتیب سعی کنید ماساژور برقی را از برندهای معتبر خریداری و تنها به صرف هزینه کمتر، از خرید ماساژور با برند ناشناخته خودداری کنید.

  • گارانتی

گارانتی نیز از نکات مهمی است که در راهنمای خرید ماساژور باید به آن دقت کرد. اگر دستگاهی که خریداری می کنید دارای گارانتی معتبر باشد، در صورت وجود مشکلی امکان تعمیر یا تعویض ماساژور از سوی شرکت سازنده وجود دارد.

اکثر گرفتگی و انقباضات عضلانی در نقاط عمیق ایجاد می شوند از این رو بایستی دستگاهی را انتخاب کرد که قادر باشد روی این نواحی اثر بگذارد. البته اکثر ماساژورها متناسب با نوع طراحی، قدرت مناسبی برای آن ناحیه از بدن تولید می کنند.

EcEy TRWoAAcf2y

  • قیمت دستگاه

هر فردی متناسب با هدف خود از خرید ماساژور بودجه ای را تعیین می کند. اکنون در بین این همه تنوع برندهای مختلف ماساژور و قیمت های مختلف، مقایسه بهترین کار خواهد بود. به این ترتیب ابتدا چند مدل ماساژور برقی دلخواه را انتخاب و بعد با مقایسه مشخصات فنی، قدرت و دیگر معیارها و … دست به انتخاب بزنید.

انواع ماساژور برقی

در راستای آشنایی با راهنمای خرید ماساژور خوب است که از انواع ماساژور برقی نیز اطلاع داشته باشید. دستگاه های ماساژ مطابق با نیاز کاربر طراحی متفاوتی دارند. ماساژورهای برقی نیز بر این اساس دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک برای ماساژ نواحی مختلف بدن طراحی شده اند. در ضمن برخی ماساژور ها همه کاره بوده که کاربرد متنوع تری دارند.

Massager buying guide 11

صندلی ماساژور

این ماساژور بهترین گزینه برای رفع دردهای عضلانی بوده البته جزو گران ترین دستگاه های ماساژور نیز می باشد. خیلی راحت می توان سرعت و قدرت دستگاه را بر اساس نقاط درد تنظیم نمود. این صندلی طراحی ارگونومیک داشته و وقتی روی آن دراز می کشید، حس راحتی و آرامش تجربه می شود. این دستگاه استرس را کاهش داده و سبب افزایش انعطاف پذیری جسمی، سیستم داخل کمر و پا می شود.

33396 thickbox default sndly masazhwr kaytashy Kaitashi KS 970 500x500 1

 ماساژور گرم کننده

این نوع ماساژور برای درمان عضلات آسیب دیده از گرما کمک می گیرد. عملکرد دستگاه مذکور شبیه کمپرسور آب گرم است.

۲. ماساژور ویبره ای

عملکرد ماساژور ویبره ای با گرم کننده فرق دارد. این ماساژور با لرزش یا ویبره عمل می کند. نقطه قوت ماساژور ویبره ای داشتن گزینه های ارتعاشی متنوع بوده که می توان بر اساس میزان درد دست به انتخاب زد. این نوع ماساژور در بازار رایج بوده و از مزایای دیگر آن رهایی از استرس و تقویت ماهیچه ها است.

همچنین اگر ماساژور برقی در دو جهت عمودی و افقی قابل استفاده باشد، بهتر بوده و اگر در یک دقیقه تعداد لرزش بیشتری ارائه دهد، اهمیت بیشتری دارد.

۳. ماساژور تفنگی

این نوع ماساژور عملکرد عالی برای تسکین درد دارند. از این رو جزو بهترین مدل ماساژور شناخته می شود زیرا سریعا دردهای مزمن را درمان می کند. نوع شارژ دستگاه با باتری می باشد. ماساژور تفنگی تنظیمات متعددی داشته و از این طریق می توان شدت ماساژ را تنظیم نمود. برای تجربه یک ماساژ عمیق این ماساژور پیشنهاد می شود.بهتر است ماساژور تفنگی حدود یک تا دو دقیقه روی هر عضله استفاده شود.

CY 001 6

ماساژور مادون قرمز

ماساژور مادون قرمز شبیه ماساژور گرم کننده عمل می کند با این فرق که گرمای آن حاصل فناوری مادون قرمز است. مادون قرمز قابلیت تولید گرما داشته و بهتر می تواند به نواحی آسیب دیده و دردناک نفوذ نماید. به این ترتیب گردش خون بهبود یافته و از سویی برای کاهش سلولیت خیلی کاربری می باشد.

این ماساژور به علت نفوذ امواج حرارتی به ماهیچه ها تاثیر زیادی داشته و مزیت آن تسکین سریع درد ماهیچه ها و عضلات می باشد. ضمنا سفتی عضلات و انعطاف ماهیچه ها را هم بهبود می بخشد.

۶. ماساژور سر

ماساژور سر قابلیت های متعددی داشته و سردردهای معمولی و میگرنی را می کاهد. افرادی که استرس زیاد داشته به کمک این ماساژور حس آرامش بیشتری را تجربه می کنند. از دیگر مزیت های آن بهبود وضعیت گردش خون در سر و گردن بوده که سبب تقویت رشد مو می شود. ضمنا برای درمان بی خوابی هم موثر است.

Massager buying guide 3

ارسال دیدگاه